Mé běžecké plány pro rok 2015

sobota, února 14, 2015

Co plánuji pro rok 2015? Hlavně vydržet a nepřestat běhat! A zatím musím říct, že se mi to daří. :-)


Minulý rok v lednu jsem si ani nepomyslela, že bych v tomhle ročním období šla někdy běhat. No a letos už jsem od začátku roku byla běhat 6 x a dohromady jsem uběhla 18,2 km. V průměru tedy dávám při výběhu 3 km. Já vím, někdo nad tím mávne rukou, že to vlastně nic není. Pro mě je to ale velký úspěch. Zatím sice nejsem taková "běhna", abych musela jít běžet ve sněhu a dešti, ale pokud je sucho, tak mi teploty kolem 0 nevadí.

V únoru jsem byla sice běhat jen jednou, protože mě skolila nějaká viróza, ale to neznamená, že jsem na běh mezitím zapomněla. Naopak. Ležet v posteli a potit se mě nebaví, a tak si krátím dlouhou chvíli s iPadem a nasávám všemožné informace o běhání. A taky začínám být nervózní, že nebudu mít natrénováno! A tím se dostávám k tomu, co jsem si to vlastně pro tento rok naplánovala.

Firemní štafeta na Sportisimo 1/2maratonu Praha 2015
5 km přece zvládnu, ne? Už se mi to přece jednou podařilo... Řekla jsem si a v prosinci loňského roku jsem vyplnila formulář na přihlášení do firemních štafet. No a 16.1. mi přišel e-mail s informacemi o organizaci, týmech, registraci atd. A mě došlo, že se musím začít víc snažit, abych neudělala týmovým kolegyním ostudu! V týmu jsem s kolegyněmi, které jsem předtím neznala, ale šlo mi o to poznat nové lidi a zažít atmosféru takového velkého závodu. Už jsme šly společně na oběd, vymysleli jsme si týmové jméno a registrovaly se dle domluveného pořadí. Já poběžím druhý úsek. A kdy? půlmaraton se koná 28. března, takže na trénink zbývá už jen 41 dní!!!

RunTour Olomouc
To, že si zaběhnu RunTour v Olomouci, jsem se rozhodla podle termínu, kdy se má konat. Po tom, co jsem si loni na podzim zkusila pražskou RunTour, jsem si řekla, že by bylo hezké spojit závodění s poznáním jiného města. Jakmile byly vypsány termíny pro tento rok, začala jsem přemýšlet, kam bych se s RunTour mohla podívat. No a závod v Olomouci vyšel na prodloužený víkend - poběží se v sobotu 9.5. a v pátek je státní svátek. Navíc v Olomouci jsem ještě nebyla. A protože jsem chtěla mít parťáka, rozhodla jsem se, že zkusím rozběhat svou drahou polovičku. :-) Přítel tedy našel pod stromečkem poukaz na závod na 5 km. První reakce sice byla: "Nééé..." ale v lednu se mnou poctivě chodil běhat.

RunTour Praha
Na pražskou RunTour jsme se s přítelem už přihlásili společně, a to dokonce v týmu! Já poběžím 5 km a on 10 km, a nejenže budeme závodit každý za sebe, ale i dohromady jako tým. Zatím je přihlášeno 16 týmů. Termín 3.10.2015.

Je možné, že se v průběhu roku přihlásím ještě na nějaký jiný závod. V současné době si ale myslím, že je to pro začátečníka, za kterého se stále považuji, až dost a jako motivace vydržet běhat to určitě poslouží dobře. :-)

Ale kromě závodů mám i jiné běžecké cíle. A ty se odvíjí od mých loňských (ne)výkonů. Maximálně jsem zatím uběhla 5 km v kuse a to nejlépe za 34 min a 38 s. A s pomocí Endomonda jsem si spočítala, že za celý rok jsem uběhla dohromady 144 km. Moje cíle tedy jsou:
  • uběhnout 5 km za 30 minut (nebo i lépe)
  • uběhnout 10 km v kuse
  • uběhnout za rok alespoň 400 km

Taky se může líbit

0 komentářů