Poznávání Stockholmu 15.-17.10.2017

pondělí, prosince 11, 2017

V tomto příspěvku bych ráda zavzpomínala na svůj říjnový výlet do Stockholmu. Jela jsem tam kvůli školení, ale měla jsem čas i velmi krátce poznat město. A moc se mi tam líbilo.

Úplně nejdřív ze všeho jsem si koupila tištěného průvodce. Protože to bych snad ani nebyla já, kdybych si průvodce nebo aspoň mapu města nekoupila. :-) Tenhle navíc má i vloženou mapku města, která má dobrou velikost - akorát do menší kabelky, kterou na cesty ráda vozím. Samotný průvodce mě ale nakonec zas až tak moc nenadchl, ty od Lonely Planet mi přijdou lepší.


Do Stockholmu jsem letěla v neděli 15. října s ČSA a cesta trvala 2 hodinky. Na letišti Arlanda jsme přistáli okolo půl páté a musím říct, že už tam jsem byla uchvácena. Letiště je krásné, designové, na WC z rádia hrála ABBA... Prostě jsem zírala. :-) Do centra Stockholmu jsem jela vlakem Arlanda Express. Určitě doporučuji si koupit jízdenky online dost dlouho dopředu, protože pak je to levnější. Mě moje zpáteční přišla se slevou na 540 SEK (švédských korun), což je cca 1400 Kč. Je to sice děsná pálka, ale vlak je super. Zaujalo mě už krásné nástupiště, vlak byl taky moc pěkný a navíc do centra města mě odvezl za pouhých 20 minut!

 

Když jsem prošla hlavním Stockholmským nádražím vyrazila jsem rovnou do hotelu, který byl od nádraží vzdálen jen 10 min chůze. A popravdě, na ten jsem se těšila snad nejvíc. :D Bydlela jsem totiž v hotelu Downtown Camper by Scandic, který byl nově otevřen v srpnu tohoto roku a byl prostě mega super. Na webových stránkách se dočtete, že je to "základní tábor pro městské průzkumníky" (basecamp for urban explorers), což přesně vystihuje atmosféru hotelu. Hotel má moderní útulný design, tak útulný, že mě to lákalo zůstat zachumlaná v pokoji na okenním sedátku a číst si, nebo posedět dole v lobby u krbu s drinkem v ruce. :-) 




Pokoj byl vymakaný do nejmenších detailů - ať už zmiňované sedátko, noční stolky ze špalků či koupelna. Kdybych neletěla letadlem, tak bych si určitě domů koupila kosmetiku, která byla k dispozici v koupelně - tak krásně to vonělo a navíc ten design. (Já vím, už se opakuji, ale nemůžu jinak :-) ). V koupelně se na zdi nacházely také přesýpací hodiny, ale nevím na co přesně byly, protože na čištění zubů mi to přišlo moc času a na sprchování málo. A za co palec nahoru je osvětová visačka s návodem na správné samovyšetření prsu.


Po zabydlení se nastal čas vyrazit do města, abych aspoň trochu Stockholm poznala. Pro ty, kdo nechtějí město poznávat po svých hotel nabízí zapůjčení prkna nebo kola. Já ale zvolila chůzi a před sebou jsem měla 2 důležité mise - koupit pohledy a známky a hlavně dát si někde večeři. Pokračování v dalším příspěvku.



Taky se může líbit

0 komentářů