Vybírám nový protein

neděle, února 07, 2016

Z mého prvního proteinu už je jen prázdná pixla, a tak je na čase porozhlédnout se po nějakém novém. Ne, že bych byla takový fitness fanatik, který nedá bez různých suplementů ani ránu. Svůj první protein jsem dostala předloni k Vánocům a až nedávno jsem ho dodělala (navíc jsem ho nepila jen já). 


Ale protože se teď opět více hýbu a dle kalorických tabulek jím bílkovin nedostatek, tak občas po tréninku protein zase zařazuji. No ale který vybrat?

Můj první protein byl 1100g PowerBar Whey Isolate, cross-flow-microfiltrated whey protein příchuť vanilka. Obsahuje 80% bílkovin. 

Vánoční dárek z Vitalandu

PowerBar Whey Isolate
Až na to, že do toho našeho balení zapomněli dát odměrku, jsem s ním byla spokojená. Vanilková příchuť naprosto v pohodě, žádná umělá pachuť. Řekla bych, že to chutnalo tak neutrálně, ani moc sladce, ani to nebylo takový moc hutný nebo lepivý. V návodu doporučovali rozmíchat 30 g v 400 ml vody, ale já jsem to míchala jen v 300 ml, což úplně stačilo a bylo to příjemně pitelný.

Složení

Řekla jsem si ale, že vyzkouším nějaký jiný a navíc bych chtěla i noční protein. No jo, ale jak si z takového nepřeberného množství vybrat? Určitě doporučuji přečíst tento článek, ale i po jeho nastudování mi výběr nepřijde o nich snazší.:-) Rozhodla jsem se tedy vyzkoušet nějaké vzorky. Nutno podotknout, že nezkoumám všechny parametry úplně dopodrobna, ale jde mi hlavně o chuť a pitelnost.

Nedávno jsme se tedy zastavili v prodejně Nutrendu a koupili si vzorové balení jejich nového proteinu Nutrend Deluxe 100% Whey protein (CFM whey protein isolate, whey protein concentrate, bioactive colostrum). Obsahuje 73% bílkovin. 


V balení je 7 sáčků po 30g, od každé příchutě jeden a některé jsou docela netradiční.

I balení je "deluxe"


Jak hodnotím příchutě:
  • čokoláda-mandle - mandle byla opravdu hodně výrazná, jako kdybych si tam přilila Amaretto :-), ale bohužel byla také dost umělá
  • čokoláda-lískový oříšek - celkem v pohodě
  • čokoládové brownies - chutná výborně, intenzivní čokoláda, umělou pachuť jsem necítila, ale myslím, že časem by se mi to přepilo, jak moc je to intenzivní
  • jahodový cheesecake - na mě moc umělé
  • citronový cheesecake - na mě moc umělé
  • pudinková vanilka - na tuhle příchuť jsem se těšila, ale bohužel zklamání, taková nemastná-neslanná až na to že trochu slaně chutnala :-D
  • skořicový šnek - velké překvapení, já skořici úplně nefandím, ale tahle příchuť mi chutnala


Co mě překvapilo je, že všechny na mě byly dost sladké a že mají takovou hutnější, krémovitější až lepivou konzistenci. Dle návodu se mělo 30 g rozmíchat ve 140 ml vody, ale to na mě bylo moc husté, dávala jsem pak minimálně 250 ml.

Složení

Zašli jsme také do Vitalandu a tam jsme bohužel zjistili, že ten můj PowerBar už tam nemají :-(. Takže si 100% musím vybrat nějaký jiný protein. Vzali jsme si tam aspoň také nějaké vzorečky:

Na mě tedy mají trochu moc "tvrďácký" design :-)

Amix Whey Pure Fusion Protein, příchuť jahoda, obsahuje 75% bílkovin ze za studena vyrobeného syrovátkového koncentrátu (WPC) a syrovátkového izolátu (WPI) vyrobeného metodou CFM. Tenhle vzorek mi moc nechutnal, asi i díky příchuti jahoda, vůně se mi zdála taková divná jahodovo-mentolová a chuť prostě chemická jahoda. Na jedno napití v pohodě, ale vím, že pro mě jahodové příchutě prostě nejsou. Konzistence v pohodě.



Amix Anabolic Monster Beef, příchuť limetka-vanilka, obsahuje 90% enzymaticky hydrolyzované hovězí bílkoviny. Tak tohle ne, limetka s vanilkou dost nechutný a umělý, zvládla jsem jen dva loky a bohužel jsem musela vylít. Navíc ošklivá zelená barva.



Amix Anabolic Monster Whey, příchuť vanilka-třešeň, obsahuje 80% bílkovin - syrovátkový koncentrát, syrovátkový izolát CFM, hovězí proteinový izolát, micelární kasein, syrovátková hydrolyzát Pep-Form. Taky nee. Nechutnalo.



Hned potom jsme ještě jednou zašli do Nutrendu a koupili si ještě vzorečky Whey Core 100, 100% Whey Protein (WPI, WPC, 5 g BCAA v jedné porci).Obsahuje 75% bílkovin. Původně jsem si myslela, že syrovátkový izolát (WPI) není vyrobený metodou CFM, protože jsem to nikde na vzorku nenašla (nebo jsem slepá), ale pak jsem se na internetu dočetla, že to CFM je. Takže Whey Core 100 znovu nabyl ztracené body. Poměr WPC:WPI je 3:1. Příchutě vanilka a čokoláda + kakao. Příchuť čokoláda + kakao měla dobrou chuť, opravdu to hodně připomínalo kakao a i dobře voněla, konzistence mi připomínala můj PowerBar. Vanilka taky v pohodě.



No, ochutnala jsem toho dost, ale problém je, že u většiny výrobků vzorek nemají. Takže možná nakonec objednám naslepo.

Taky se může líbit

0 komentářů