Proč jsem si koupila lízátka pro těhotné

čtvrtek, února 13, 2014

Za všechno vlastně můžou České dráhy :-) A jak je to možné? Protože k nám do rodného města začalo jezdit (respektive zastavovat) Pendolino, které nahradilo pár rychlíků. No a jelikož nabízí lepší komfort než ty staré rychlíky, tak pokud to jde, jezdím domů za rodiči právě s ním. Avšak komfort a větší rychlost si na mě vybraly svou daň - dělá se mi v něm špatně. 


Takže lízátka jsem si koupila ne z důvodu těhotenství, ale kvůli kinetóze v Pendolinu. Kinetóza neboli nemoc z pohybu (v podtatě to ale není nemoc, jen nepříjemný stav) způsobuje nevolnost v dopravních prostředcích (v autě, v letadle, mořská nemoc...). Když jsem byla malá, tak se mi dělalo špatně v autě. To už je teď naštěstí pasé. Ale dělá se mi špatně v letadle, v Pendolinu a asi dvakrát se mi udělalo i v tramvaji, když na trase bylo moc zatáček. :-) Tato nemoc je způsobená tím, že do mozku přicházejí dvě protichůdné informace - např. tělo si myslí že se nehýbe, ale oči vidí pohyb (u mě je to v pendolinu koukání z postranního okna) nebo naopak oči se soustředí na jednu věc, ale tělo si uvědomuje, že se hýbe (u mě je o v Pendolinu četba čehokoliv). Na internetu se tím zabývá celkem dost článků.

No a jak to souvisí s těmi lízátky? Když jsem po první jízdě Pendolinem zjistila, že se mi dělá špatně (popravdě mi to nelezlo na rozum, ale dnes už jsem s tím smířená), naběhla jsem na internet a hledala možnosti jak to zlepšit. Kinedryl brát nechci. No a našla jsem, co by mohlo pomáhat - zázvor! Před přístí jízdou jsem tedy na hlaváku zašla do lékárny a požádala o zázvorové bonbony. Ty sice neměly, ale paní lékárnice mi nabídla právě tyhle lízátka. Mají 4 příchutě a jsou docela dobrá.


A pomáhají? Z kraje jsem při každé jízdě musela vycucat dvě a žádné čtení. Nyní už si moje tělo asi zvyklo, takže stačí jedno na jízdu a chvílemi si můžu i číst :-)


Taky se může líbit

0 komentářů