Bob Harper a jeho kniha Pravidla hubnutí

středa, dubna 02, 2014

Tak jsem se konečně dostala k tomu, abych se více rozepsala o knížce Pravidla hubnutí od Boba Harpera, kterou mám doma už od 19. ledna. To to letí. Knihu jsem kupovala v Neoluxoru na Václaváku a stála mě 249 Kč (Knižní klub), běžná cena je 299 Kč. Kdo by čekal, že kniha bude o cvičení, tak se plete. Je totiž zaměřená na výživu - co a jak jíst, když chcete zhubnout. A Bob slibuje, že pokud jeho pravidla budete dodržovat, tak se vám to určitě povede :-)



Knížka je rozdělena do několika částí. Na začátku je úvod, kde vás Bob seznámí s tím, proč vlastně tuhle knížku napsala proč chce, abyste tato pravidla dodržovali. Také vyvrací několik mýtů - např: "Stačí dostatek pohybu a kila půjdou dolů" nebo "Rychlé hubnutí není správné".

Pak následují samotná pravidla, neboli část I. Je jich celkem dvacet a pokud tato pravidla budeme dodržovat, tak bychom měli být štíhlí :-) No, já to beru spíš jako inspiraci. Nehodlám a ani bych asi nezvládla dodržovat všechna úplně stoprocentně. Ale zkusím se jim přizpůsobit a postupně se s nimi sžít. A jaká ta pravidla vlastně jsou? Tomu jsem se rozhodla věnovat další článek, protože tenhle je už beztak dost dlouhý :-). 


Po pravidlech následuje část II. - způsob hubnutí. Tady nejprve Bob popisuje jak jíst a hlavně co jíst, pokud chceme dodržovat jeho plán. Bob potraviny pro svůj plán dělí na 4 základní výživové skupiny - bílkoviny, zelenina, ovoce a obiloviny a v této části se o každé skupině dozvíte potřebné informace, co si máte připravit dopředu atd. Pak následují jídelníčky na 4 týdny - zvlášť pro ženy a zvlášť pro muže. První dva týdny jsou poměrně přísné a věci se často opakují, ale třetí a čtvrtý týden už jsou pestřejší.



Nakonec je ještě část III. nazvaná prostředky k hubnutí a ta obsahuje spoustu receptů, které odpovídají pravidlům a jídelníčkům. Na začátku jsou základní recepty, které budete potřebovat při dodržování jídelníčku a jsou seřazené podle živin - bílkoviny, zelenina... Poté následují další recepty v duchu Bobových pravidel a ty už jsou seřazené podle denních jídel - snídaně, obědy, večeře.




Celkově se mi knížka líbí. Snadno se čte, není to tam tak nahuštěné jako u Jillian (tam je zato víc informací). Prostě je to Bobův plán, který nabízí těm, co se snaží zhubnout. A já mu po přečtení věřím, že to funguje. Líbí se mi, že nabízí jídelníčky a spoustu receptů. Určitě se tam najde spoustu zajímavých tipů a nápadů na to, jak jíst zdravě. Když se zamyslím nad tím, v jakém pořadí by bylo ideální číst knížky co mám od Jill a od Boba, tak by nejprve byl Bob - tam jsou takové základní informace a plán čeho se držet, pak by byla Jillianina Vyhrajte boj od štíhlé tělo - taková nástavba - další informace a tipy a triky nejenom o jídle a nakonec Jillianin Metabolismus, kde se člověk už dopodrobna dozví, jak to vlastně funguje.

Taky se může líbit

0 komentářů