Můj běžecký deník, aneb trénink na 5 km s Endomondo

úterý, dubna 29, 2014

Jak už jsem psala v předchozích článcích, tak jsem se letos opět rozhodla začít běhat. Takhle jsem kdysi už začínala několikrát, ale nikdy mi to dlouho nevydrželo. Většinou jsem běhala s přítelem, na kterého jsem já běhala moc pomalu, takže jsem se většinou snažila držet tempo s ním a za chvíli jsem byla pryč s dechem. Za což kromě absence fyzické kondice může částečně i moje alergie na pyl. S ucpaným nosem se běhá vážně blbě :-)



No a taky jsem se zmínila, že díky svému telefonnímu operátorovi teď můžu na rok zdarma používat Endomondo premium, takže jsem se rozhodla tu appku pořádně vyzkoušet a nastavila jsem si tam trénink na 5 km (neboli od úplné nuly k 5 km). Tréninkový plán mám rozdělený na 16 týdnů - v každém týdnu jsem si nastavila pouze 3 běhy. 

První trénink měl být v pátek 28. března a poslední je naplánován na 17. července. Přiznám se, že první dva tréninky jsem vynechala, protože jsem neměla chuť a nechtělo se mi. Nastavila jsem si to v podstatě na zkoušku. Ale ve středu 2. 4. jsem se hecla a dala si třetí trénink. Jak se znám, tak počítám s tím, že i další tréninky vynechám, nebo si je zaběhnu jindy než v určený den, podle toho, co mi bude vyhovovat. A je i možný že se na trénink podle appku vykašlu a budu běhat sama podle sebe. Uvidíme. Zatím si to ale chci postupně zapisovat. Zapíšu si i tréninky, které jsem vynechala, kdybych se k nim případně později vrátila.

Tréninky:

1. trénink Chůze 2,98 km se 14 intervaly (30 min) - vynecháno
- plán: 5 min intensity: chůze (pace 12 min/km); 6x střídání intervalů 1 min intensity: nízká (7,37 min/km) a 30 s intensity: regenerace (12 min/km); střídání intervalů 8x 30  s intensity: nízká a 7x 1 min intensity: regenerace; 5 min intensity: chůze


2. trénink - Chůze 3,17 km se 7 intervaly (30 min) - vynecháno
- plán: 5 min intensity: chůze (12 min/km); střídání intervalů 7x 2 min intensity: nízká (7,37 min/km) a 6x 1 min intensity: regenerace (12 min/km); 5 min intensity: chůze


3. trénink - Chůze 2,90 km s 10 intervaly (29 min) - středa 2. 4., 1. týden
- plán: 5 min intensity: chůze (pace 12min/km); střídání intervalů 10 x 1 min intensity: nízká (7,37min/km) a 9x 1 min intensity: regenerace (12min/km); 5 min intensity: chůze
- real: 3,07 km; 29 min 29 s; průměrná rychlost 9,36 min/km; 20 °C; slunečno, odpoledne po 16. hodině
- poznámky: Jelikož jsem trénink spustila poprvé, tak jsem trochu nevěděla co čekat, nízká intenzita má být rychlá chůze, když je trénink nazvaný chůze, nebo pomalý běh? Zvolila jsem pomalý běh a odpovídalo to. Na to že bylo teplo a všude to kvetlo se mi běželo překvapivě dobře, štvala mě posouvající se ledvinka. Druhý den mě bolely svaly na vnitřní straně stehen a v oblasti kyčlí.


První fotka z běhu :-), tedy z chůze...

4. trénink - Chůze 2,98 km se 14 intervaly (30 min) - sobota 5. 4., 1. týden
- plán: viz trénink 1
- real: 3,33 km; 30 min 08 s; průměrná rychlost 9,03 min/km; 11°C; zataženo; 10:15;
- poznámky: málo lidí venku - příjemné; před i po bolest hlavy, v průběhu ne; alergie

5. trénink - Chůze 3,17 km se 7 intervaly (30 min) - úterý 8.4., 2. týden
- plán: viz trénink 2
- real: 3,54 km; 30 min 05 s; průměrná rychlost 8,30 min/km (teď mě tak napadá, že tohle je vlastně pace a ne rychlost, tak proč tam je napsáno speed?); 17°C na začátku, 21°C na konci; sluníčko; 8:56
- poznámky: teplo, dusno, alergie

6. trénink Chůze 2,90 km s 10 intervaly (29 min) - vynecháno
- plán: viz trénink 3

7. trénink Chůze 2,98 km se 14 intervaly (30 min) - pátek 11.4., 2. týden
- plán: viz trénink 1
- real: nevím přesně 3,82 km; 30 min 02 s; 15°C, polojasno, 10:17
- poznámky: Endomondo nějak blblo a nespustili se satelity, takže jsem si vesele běhala podle příkazů, ale ve skutečnosti se mi neměřila trasa a rychlost, ale pouze čas. Což mě tedy pěkně naštvalo. Ani jsem netušila, že to bez satelitů jde. Doma jsem pak zjistila, že trasa tam ani nejde dodatečně naklikat (nebo jsem alespoň nezjistila jak). Takže jsem si trasu naklikala v Runkeeperu (pak si ověřila i naklikáním nového workoutu v Endomondu, ale to jsem neukládala) a vyšlo mi 3,82 což odpovídalo. Jinak alergie celkem v pohodě díky spreji do nosu. Trochu mě bolí pravý kotník.

Pozn.: Ve třetím týdnu přišlo poměrně ochlazení a na to nemám vybavení (zmrzla bych), takže jsem si dala od běhání pauzu.

8. trénink Chůze 3,17 km se 7 intervaly (30 min) - vynecháno
- plán: viz trénink 2

9. trénink 12m:00s test - středa 23.4., 4. týden
- plán: 5 min intensity: chůze (12m/km); 12 min intensity: max - run as fast as you can; 5 min intensity: chůze
- real: 2,5 km; 22 min 01 s; průměrné tempo 8,48 min/km; 20°C, slunce, 11:40
- poznámky: Tenhle trénink měl být v třetím týdnu, ale kvůli ochlazení jsem si ho dala až ve čtvrtém. A zjistila jsem, že dvanáct minut v kuse nedávám :-/. Běželo se mi dnes špatně, nedostávalo se mi dechu asi i díky alergii.


Tak tady jsem se musela zastavit a ty rozkvetlé
třešně si vyfotit, než opadají:-)

10. trénink Chůze 2,98 km se 14 intervaly (30 min) - vynecháno
- plán: viz trénink 1

Pokračování v dalším příspěvku.

Taky se může líbit

0 komentářů