Porazte ho v tělocvičně - Dieta

středa, března 26, 2014

V mém dřívějším příspěvku na blogu  - Tipy a triky z Jillianina newsletteru 2 zmiňuji, že jsem nedávno někde četla, že ženám stačí k regeneraci 4 hodiny, narozdíl od mužů, kteří potřebují hodin 48. Tipovala jsem, že jsem to četla v časopise Dieta, když jsem naposledy byla doma u našich a slibovala jsem, že při příští návštěvě to ověřím.


No a nepletla jsem se :-) Našla jsem to v Dietě z února 2014 a článek se jmenuje Porazte ho v tělocvičně. A je o tom, aby ženy při společném sportování využily výhod, které jim jejich pohlaví nabízí a partnera "porazily" :-) Muži nás sice stopro trumfnou v případě svalové hmoty, ale ženy mají v rukávu také několik výhod:

1) Bleskové zotavení, neboli právě ty zmiňované 4 hodiny. Muži potřebují 48 hodin odpočinku, aby při příštím cvičení dosáhli stejných výsledků jako při tom předchozím. Ženy se oproti tomu ke stejné výkonnosti vrátí už za cca 4 hodiny

2) Intervaly pro ženy - cvičení v krátkých intenzivních intervalech s malými pauzami je pro ženský organismus velmi vhodné a pomáhá při tvarování postavy.

3) Posilováním ke štíhlosti a pružnosti - díky nižší hladině testosteronu oproti mužům ženy nebudují tolik svalovou hmotu, ale spíše své svaly zpevňují.

4) Vytrvalost - kvůli rozdílů v přenosu nervových impulzů do svalů muži vynikají spíše v rychlé a intenzivní svalové aktivitě jako je třeba sprint, zatímco ženám spíše vyhovuje vytrvalostní aerobní aktivita - např. běh na delší trať.

5) Méně znamená více - zařaďte cviky zaměřené hned na několik svalových skupin najednou (při tom jsem si vzpomněla na Jillian ;-) ) a nebojte se je prováďet s lehkým závažím nebo i bez něj. U žen totiž menší závaží přináší v některých ohledech lepší efekty - např. metabolismus zaznamená větší povzbuzení s váhou pohybující se mezi 37 - 56 procenty maximálního závaží než s váhou mezi 70 - 90 procenty (to samozřejmě bylo zjištěno v odborné studii).

Časopis Dieta si ráda čtu, protože člověk se tam vždy dozví něco zajímavého, co by se mu mohlo hodit. I když přiznávám, že dřív jsem ten časopis měla mnohem raději. Teď je hodně zaměřený i na módu a kosmetiku, což mi v takovém časopisu přijde zbytečné. Navíc je tam spoustu reklamy, ale tak z něčeho asi žít musí. Navíc cena je opravdu lidová - 39,90,- :-)

Taky se může líbit

0 komentářů