Zdravé nákupy

čtvrtek, ledna 30, 2014

Jelikož se poslední dobou snažím udělat něco ku prospěchu svého těla a součástí toho je i zdravá strava, tak jsem se rozhodla pochlubit se se svými nedávnými úlovky. Musím podotknout, že značnou inspirací mi byl Bob Harper, protože teď čtu jeho knížku Pravidla hubnutí.

Nejprve začnu tím, co jsem si koupila v DM drogerii. První z výrobků, které jsem si koupila je Alnatura Kichererbsen  - cizrna ve slaném nálevu. Plánuji si totiž podle Boba udělat hummus. Musím říct, že po cizrně v plechovce, nebo ve sklenici, jsem se koukala už dlouho, protože mě nebaví, že ta suchá se musí dlouho máčet. No a přišla jsem do dmka, koukla na regál a vidím cizrnu ve skleničce - beru! Cena 34,90,- za 350g.





Druhou věcí, kterou jsem si v dmku koupila jsou celozrnné špagety Alnatura, cena 34,90,- za 500g. A opět jsem si je koupila kvůli Bobovi, protože v knížce píše, že když už těstoviny, tak celozrnné. A tady je ve složení napsáno: celozrnná pšeničná krupice - jenom tohle :-) A obě věci jsou ještě navíc bio.




Další surovinou, kterou jsem potřebovala na Bobův hummus byl zeleninový bujón se sníženým obsahem soli. V Tescu jsem tedy zašla do uličky s bujóny, i když jsem nečekala, že moje mise bude úspěšná. Ale očividně i u nás v ČR se věci začínají obracet k lepšímu, protože jsem narazila na tohle:



Bujóny Vitana Natur - Tak se stalo, že jsem objevila bujón, který je úplně bez přidané soli:

Zeleninový s olivovým olejem - je bez přidané soli (obsahuje 0,01g soli díky přirozeně se vyskytujícímu sodíku, viz obrázky), bez konzervantů, bez přidaného glutamátu a vhodný pro vegetariány. Hmotnost je 58g a cena byla cca 30 korun, už si nepamatuji.




Ještě jsem si koupila Kuřecí s jarní mrkvičkou - bez přidané soli (obsahuje 0,01g soli díky přirozeně se vyskytujícímu sodíku, viz obrázky), bez konzervantů, bez přidaného glutamátu. Hmotnost má 58g a cena jako výše.






A ještě Hovězí s kořenovou zeleninou - ten na rozdíl od těch dvou výše je jen se sníženým obsahem soli - obsahuje mořskou sůl, ale je také bez přidaného glutamátu. Má 60g a cena jako výše.




Taky při koupi toustového chleba jsem myslela na Boba, který chce abychom četli složení a kupovali celozrnné pečivo, pokud už ho musíme kupovat. No a při prohlížení etiket jsem zjistila, že pokud je tam napsáno tmavý toustový chléb, neznamená to, že je celozrnný... U jednoho, který se jmenoval celozrnný, bylo jen 5% celozrnné mouky. Nakonec jsem našla Penam Super Sandwich celozrnný, který obsahuje celozrnné mouky 50% . 50% sice taky není žádná sláva, ale rozhodně nejlepší volba co tam měli. Cena 38,- za 750g.





Kvůli Bobovi jsem si také koupila arašídové máslo. V jeho jídelníčkách totiž je u svačiny často - jablko a lžička arašídového másla. Takže když jsem jednou byla v Marks & Spencer a měli ho v akci tak jsem si ho koupila. Cena 45,- za 340g. Jelikož jsem nikdy předtím arašídové máslo nejedla, tak jsem si představovala, že můžu čekat něco podobného jako Nutellu. Proto mě překvapilo, že chutná slaně :-) Nevím tedy, jestli má u mě nějakou budoucnost. Dala jsem si celkem dvě lžičky a zatím mě neoslovilo.



To, že jsem si koupila Goji, neboli kustovnici čínskou, byla tentokrát moje vlastní iniciativa. Mám ji celkem ráda a už jsem ji dlouho neměla, takže jsem si ji přihodila do nákupního košíku. Cena 39,- za 100g. Ale musím říct, že tahle z Albertu mi tak nechutná, přijde mi moc vysušená. Zajímavé informace o Goji najdete například tady nebo tady.


Taky se může líbit

0 komentářů