Koupila jsem si kalíšek

sobota, října 12, 2013

Koupila jsem si kalíšek. Ale nebyl to obyčejný kalíšek, byl to menstruační kalíšek. Byl to menstruační kalíšek LadyCup, který jsem si koupila přes akci na Slevomatu.


O kalíšku jsem už kdysi dávno četla a přišlo mi to docela zajímavé. No a když jsem narazila na Slevomatu na akci, kde se dal pořídit LadyCup (český výrobek), tak mi to začalo v hlavě hlodat. Kalíšek nestál moc, asi okolo 300 po slevě. Koupila jsem si verzi Transparent, protože tam se nemusí nic připlácet za hezkou barvičku. Normálně stojí 599,- plus malý příplatek, pokud si vyberete barevné provedení.

Kalíšek je vyroben z lékařského silikonu a vyrábí se ve dvou velikostech S a L. Já používám S - u něj píšou, že je vhodný pro ženy do 25 let a pro ty, které ještě nerodily. Kalíšek má dvě části - kalíšek a držátko (stopku). Držátko je možné zkrátit, nebo úplně odstřihnout (pozor, ať si neuděláte díru v kalíšku). Já jsem si ho zkrátila na jednu třetinu jeho délky, ale jelikož ho občas zacítím, tak uvažují, že ho ušmiknu úplně. Kalíšek v sobě má u horního okraje malé dírky, které by měly sloužit k snadnějšímu uvolnění podtlaku.


A jak se vlastně kalíšek používá? Stejně jako jako tampony se zavádí dovnitř pochvy, kde pak v sobě sbírá menstruační krev. Já ho zavádím podle návodu, tedy mezi palcem a ukazováčkem zmáčknu a takhle zmáčknutý ho přeložím napůl. Po zavedení se pak uvnitř rozvine a vytvoří se podtlak a tím kalíšek přilne a drží. Pro jistotu je ale dobré to vždy prstem zkontrolovat. Na základě toho, jak silná je menstruace je potřeba kalíšek vyjmout a vyprázdnit po 4 - 12 hodinách. Před prvním použitím je potřeba ho sterilizovat. Já ho vždy vyvařím po dobu 5 minut. Také lze použít sterilizační tablety, ale ty jsem si nekupovala, takže je nemám vyzkoušené. Při vyprazdňování ho vždy jenom vypláchnu, zatím jsem to pokaždé dělal doma a ne na nějakém veřejném místě. Skladovat by se měl v pytlíčku, který k němu dostanete.

Mé dojmy: Kalíšek mám už několik měsíců, ale ještě s ním mám problémy. Zavádět jsem se ho naučila už dobře, používám ho vždy na začátku menstruace. Horší to je už ale s vyndaváním, to jsem se ještě nějak dobře nenaučila a mám s tím problémy. Myslím, že je to tím, že se mi vždy ucpou ty malé dírečky, a pak nemůžu snadno uvolnit podtlak. Kalíšek mi pak v prstech prokluzuje a dá mi to strašně práce ho vyndat. Proto jsem ho zatím nezkoušela vyndavat jinde než doma. Což tedy můj hlavní cíl - ušetřit na nákupu vložek a tamponů zatím nesplnilo. Jinak musím říct, že nošení je opravdu pohodlné, že člověk i zapomene, že má "své dny".

Teď jsem ale narazila na stránky kalisek.cz, kde je i srovnání různých značek kalíšků, a tam jsem se dočetla, že nejsem sama, kdo má problémy s vyndaváním. Možná bych prostě měla jen vyzkoušet jiný kalíšek. Nejvíc se mi asi líbí kalíšek Lunette. Tak o tom asi ještě popřemýšlím...

Taky se může líbit

0 komentářů