Super tělo s Markem Laurenem - 2013/06/10

úterý, října 08, 2013

Při cvičení s Maruškou z Rutiny zjistila, že jsem opravdu slaboučká a hlavně moje ruce vůbec nic nevydrží. Uvědomila jsem si, že musím trošku změnit směr a nejprve trošku zesílit, abych byla schopná zvládat i už zjednodušené cviky, ve kterých musím zapojit ruce. Třeba při plaňkách mě vždy odrovnaly právě ty ruce a ne břicho, jak jsem předpokládala a doufala :-)

Rozhodla jsem se tedy vyzkoušet program v knize Body By You od Marka Laurena. No a jak jsem se k tomu dostala? Jak jinak než přes Marušku z Rutiny :-), která jeho první knihu  You Are Your Own Gym zmiňuje na svých stránkách jako svou inspiraci. Hned jakmile jsem si to přečetla, tak jsem si knihu i autora vyhledala. Moje první kroky vedly na Amazon, kde jsem zjistila, že kniha není v přepočtu vůbec drahá, a že vydal novou knihu, tentokrát speciálně určenou pro ženy - Body By You. Nechtěla jsem ale platit dopravu, a tak jsem si ani jednu z nich nekoupila. Rozhodla jsem se to zatím uložit k ledu a vyčkat na vývoj v budoucnu. Pokračovala jsem tedy ve cvičení s Maruškou. Tedy snažila jsem se. :-)

Kdo počká, ten se dočká a i já jsem se nakonec dočkala. Při jednom brouzdání po internetu jsem narazila na e-shop The BookDepository, který má dopravu zdarma po celém světě (i když nějak patří k Amazonu, ale jak jsem nezkoumala). Takže jsem zajásala a rozhodla se jednu z nich objednat. Volba padla na Body By You, protože je jen pro ženy. No a když zvládnu tuhle, tak se pak můžu pustit do té druhé :-). Knížka mě stála 11,88 € a za týden od objednání jsem ji měla na poště (jako obyčejné psaní, trochu jsem se divila, ale je to zadarmo, no).


Kniha je rozdělená na několik částí. První část je zaměřená na nabuzení a motivování ke cvičení. Mark vysvětluje některé mýty, které jsou spojovány se cvičením, proč cvičení s vlastní vahou funguje a jak si udržet motivaci. Třetí část je zaměřena na výživu a ta druhá, pro mě nejzajímavější, je vlastní Body By You program.

V druhé části najdeme vysvětlení k tréninkovému plánu/rozvrhu (schedule), který se skládá z pěti složek/sloupečků:

  1. Tréninkový den - cvičí se tři dny v týdnu, které se prokládají dnem odpočinku (1x dva dny) - např. cvičení Po, St, Pá a zbylé dny odpočinek
  2. Pohybová kategorie - všechny cviky jsou rozdělené do pěti kategorií - táhnutí (pulling), dřepy (squatting), tlačení s rukama v jedné linii s tělem (in-line pushing), tlačení s rukama kolmo k tělu (perpendicular pushing), ohýbání (bending)
  3. Sety a opakování - zapsané formou set x počet opakování (2x12)
  4. Číslo cviku -  v každé kategorii je 25 cviků očíslovaných od nejlehčího po nejtěžší - do tohoto sloupečku si zapisujeme, jaký cvik máme cvičit podle toho, na jakou úroveň jsme se už dostali
  5. Intervaly - v posledním sloupečku je napsaný počet minut, který máme k dispozici na jeden set, např. pokud máme na jeden set předepsány dvě minuty, odcvičíme si počet opakování v daném setu a zbývající čas máme na odpočinek. Takže pokud nám odcvičení daného počtu opakování trvá minutu, zbývá nám minuta na oddech.


Jakmile porozumíme tomu, jak funguje tréninkový rozvrh, přichází na řadu první cíl tohoto programu - najít pro nás to nejtěžší cvičení v každé kategorii. Musíme totiž zjistit, na které úrovni budeme s jednotlivými cviky začínat. Jak už jsem zmínila, každá kategorie obsahuje 25 cviků od nejlehčího po nejnáročnější, které jsou očíslovány od 1 do 25. Na zjištění od jakého čísla budeme začínat má Mark stanovenou speciální metodu.

Nalistujeme si tedy postupně jednotlivé kategorie cviků. Začneme vždy u cviku číslo 1 a zkusíme provést 12 opakování. Pokud se nám povede odcvičit daný cvik v dobré technické formě, skočíme na další liché číslo (tedy 3) a znovu zkusíme cvik 12x odcvičit. Takto pokračujeme po lichých číslech do té doby, dokud nebudeme moct odcvičit všech 12 opakování v dobré formě. No a to cvičení, které jsme naposledy úspěšně odcvičili je to, kterým v dané kategorii budeme začínat cyklus 1. Celý tréninkový plán je totiž rozdělen do tří cyklů. Každý cyklus trvá 4 týdny. O jednotlivých cyklech se ještě rozepíšu.

Druhá část pak obsahuje ještě přehled všech cviků s podrobným vysvětlením. U některých cviků pak najdeme QR kód, přes který se dostaneme na youtube video, kde se můžeme na správné provedení cviku podívat. Takže hurá do toho!


Taky se může líbit

0 komentářů